יצירת קשר

מעוניינים בפינוי פסולת? השאירו פרטים או התקשרו: 050-9695722

מחזור זכוכית

הזכוכית היא חומר בעל תכונות ייחודיות וניתן למחזר אותה שוב ושוב, מבלי שהחומר ייאבד מאיכותו. מחזור זכוכית הוא תהליך שמפחית באופן ניכר את כמות הפסולת המגיעה לאתרי ההטמנה וזו אחת הסיבות לכך שהוא נחשב לתהליך "ירוק". היכרות עם תהליך המחזור עצמו, על התועלת הרבה שבו והפשטות שבה כל אחד ואחת יכולים לקחת בו חלק ללא מאמץ, עשויה להוביל לשינוי ממשי בתחום השמירה על איכות הסביבה.

ראו גם: פינוי זכוכית.

תהליך מחזור הזכוכית – שלב אחרי שלב

כדי להצליח למחזר זכוכית בהיקף משמעותי שיביא לשינוי סביבתי ממשי, יש לאסוף זכוכית מנקודות שונות ברחבי הארץ. זוהי פעולה מורכבת יחסית, שמצריכה מיפוי ושימוש ברכבים וציוד המתאימים לצורך האיסוף.

פסולת זכוכית קיימת בכל מקום: בבתים פרטיים, בבתי עסק, בפחי מחזור ייעודיים ואפילו סתם כך ברחוב.

במסגרת תהליך של מחזור זכוכית ולאחר שאוספים כמויות גדולות של חומר, מתחילים לעבד אותו עד שהוא מתאים לשימוש חוזר. אלה הם השלבים העיקריים בתהליך:

#1 מיון – מוצרי זכוכית מיוצרים בגוונים שונים, החל מפריטים שקופים נטולי צבע, דרך פריטים בצבע ירוק, חום ואפילו שחור. המיון נעשה גם על פי סוגי המוצרים, כיוון שקיימים סוגים רבים של חפצים שעשויים מזכוכית כמו בקבוקים, צנצנות ועוד.

תהליך המיון מסייע לעיבוד יעיל יותר של הזכוכית בהמשך הדרך ולהפקת מוצרים איכותיים יותר, העשויים מזכוכית ממוחזרת.

#2 ניקוי – מוצרי זכוכית שמגיעים למחזור, משמשים בדרך כלל לאחסון מזון או משקאות ולכן לפני הכל יש לנקות אותם משאריות של אוכל, מתוויות, פקקים ולכלוכים שונים. תהליך הניקוי כולל שטיפה, הפרדה של חומרים שאינם זכוכית מהפריט עצמו ושנדבקו אליו וכן בדיקות איכות שמתבצעות באופן ידני או אוטומטי ומטרתן להגיע למצב שבו החומר שנותר למחזור הוא נטו זכוכית.

#3 גריסה – הזכוכית הנקייה נגרסת לחתיכות קטנטנות שמכנים אותן "קולט". ככל שהחתיכות של הקולט קטנות יותר, כך ההתכה שלהן, בשלב הבא בתהליך המחזור, תהיה מהירה יותר. יצרנים שעושים שימוש בזכוכית ממוחזרת יכולים לדרוש גודל מסוים של קולט, על מנת לייעל את תהליך המחזור של הזכוכית המשמשת כחומר גלם למוצרים שלהם.

#4 התכה – חתיכות ה"קולט" מועברות למפעלי זכוכית ועוברות תהליך התכה בטמפרטורות גבוהות במיוחד, כ 1500 מעלות צלזיוס, בתוך תנורים ייעודיים. חשוב לציין כי למרות שתהליך ההתכה לצורך מחזור זכוכית מצריך שימוש באנרגיה, הוא עדיין מצריך פחות אנרגיה בהשוואה להתכת חומרי גלם חדשים לייצור זכוכית.

#5 יצירת מוצרים חדשים – בהתאם לעיצוב הנדרש והתבניות – או תהליכים של ניפוח ויציקה, הזכוכית הממוחזרת והמותכת מתגבשת למוצר חדש. למעשה, כל בקבוק או צנצנת זכוכית יכולים להפוך לבקבוק חדש או לכל פריט אחר שרוצים לייצר מזכוכית.

מחזור זכוכית

מה היה לנו עד עכשיו?

אודות כותב המאמר מאור

מומחה בפתרון בעיות ובפינוי פסולת במגוון רחב של שירותים בכל רחבי הארץ. כבר מעל 35 שנים שאנו מתעסקים בפינוי פסולת, המוטו שמוביל אותנו הוא "שירות אופטימלי במחיר מינימאלי", צרו עימנו קשר עוד היום לקבלת פרטים :)

שלח הודעה
שלח ווצאפ :)
היי כאן הווצאפ שלנו.
יש לך שאלה על פינוי פסולת?
נשמח לענות :)