יצירת קשר

מעוניינים בפינוי פסולת? השאירו פרטים או התקשרו: 050-9695722

פינוי פסולת עץ

זקוקים לפינוי פסולת עץ? נתקעתם עם המון משטחי עץ? פנו אלינו ונשמח לספק לכם שירותי פינוי עץ מקצועיים.

צריכים פינוי פסולץ עץ? התקשרו 050-9695722

השאירו פרטים

וניצור איתכם קשר בהקדם.

פסולת עץ היא כידוע פסולת אורגנית "ידידותית לסביבה", אבל זה ממש לא אומר שלא צריך לפנות אותה. את רוב פסולת העץ אפשר למחזר לשימושים שונים:

למשל:

  • נייר ממוחזר (מחברות, נייר הדפסה)
  • דשן (מהענפים והזרדים)
  • הקצאת קורות למבני עץ (פרגולה וכו')
  • ריפודים וחיפויים לקרקע (משבבי העץ).
  • סוגים אחרים של מבני עץ

העץ הוא חומר שמאוד קל לעבוד אתו (לפחות עם העצים הנפוצים בארץ כמו האורן) ולכן אין בעיה למצוא מפעלים או חברות שיעשו בו שימוש חוזר או ימחזרו אותו למוצרים שהם מוכרים. אם אתם בכל זאת מעוניינים לפנות אותו לאתר הטמנה, חשוב לדעת שיש קודם כל לגרוס אותו לשבבים.

האם כל סוגי העץ בהם אנחנו משתמשים נחשבים לאותו סוג פסולת?

לא… לדוגמה, בתעשיית העץ ובעיקר הרהיטים באופן ספציפי עושים גם שימוש ב-  MDF וסוגים אחרים של חומרי עץ תעשייתיים.  

עץ תעשייתי הוא עץ שנדחס בין היתר באמצעות דבקים וחומרים סינטטיים על מנת שיהיה קל יותר לעבוד אתו מאשר עם עץ רגיל. הבעיה היא שמכיוון שמעורבים בו החומרים הסינטטיים האלו, הוא לא באמת עונה על ההגדרה של חומר אורגני ובטווח הרחוק הוא גם פחות עמיד בפני מים ולחות.

לכן כאשר מבצעים פינוי עץ ומעוניינים לבצע הפרדה, חשוב לבדוק בדיוק מה בעצם מפנים.

פינוי פסולת עץ

אז איך בעצם מפנים פסולת עץ?

אם הפסולת מעורבבת בפסולת אחרת, קודם כל משנעים אותו לאתר הפרדת הפסולת שם היא עוברת הפרדה.

אם מפרידים מראש את פסולת העץ מפסולת אחרת כמו פסולת חומרי בניין, זכוכית ומתכת, הדבר כמובן עדיף וחוסך עלויות. יש גם דרכים לצמצם את נפח הפסולת עם כלים כגון דחסן מיוחד לשבבים המכונה "דחסן קוביות".

לאחר מכן העץ עובר לתחנת המחזור או ההטמנה בהתאם לשימוש שיעשה בו.

אין בוחרים חברה או קבלן לפינוי עץ ומה ממש לא כדאי לעשות?

קודם כל בוחרים בקבלן או חברה אמינה כמו "פינוי פסולת". אם אתם בוחרים בקבלן פינוי פסולת עץ שמנהל גם פרויקטים אחרים, כדאי לבדוק אם הוא מופיע בפנקס הקבלנים ושמדובר בקבלן מורשה. מיותר לציין שאסור בשום פנים ואופן לבצע שריפת עצים לא מבוקרת באתרים פיראטיים. במידה והמשרד להגנת הסביבה יחשוד שביצעתם פינוי עץ לאתר שכזה, אתם תישאו בכל האחריות לכך, שיכולה לגרור אחריה קנסות וסנקציות כלכליות.

מעבר לכך, אתרים פיראטיים גורמים לזיהום חמור של האוויר ולפגיעה בבריאות של כולנו. מדוע? שריפה של עץ בלבד גם היא פולטת חומרים מזהמים לסביבה מכל מיני סיבות שלא נרחיב עליהן, אבל באתרים האלו נשרפים בצורה בלתי מבוקרת גם חומרים סינטטיים אחרים והזיהום רק גדל.

פינוי משטחי עץ

בעיקרון אין הרבה הבדל בין פינוי עץ לפינוי משטחי עץ למעט העובדה שצריך לפרק אותם קודם כל לקרשים על ידי הוצאת המסמרים ואז למחזר.

את הקרשים אפשר גם לנצל לפרויקטים של Do It Yourself ולמחזר אותם בעצמכם.

לסיכום

פינוי פסולת עץ הוא עניין לא מסובך, אבל חשוב לקחת אותו ברצינות ולהתייחס אליו בהתאם. יש המון דרכים שונות למחזר עץ ולשמור על הסביבה שלנו באמצעות מניעת הכריתה של עצים חדשים. פנו אלינו היום לשירותי פינוי עץ אפקטיבי שממנו כולם מרוויחים.

מה היה לנו עד עכשיו?

אודות כותב המאמר מאור

מומחה בפתרון בעיות ובפינוי פסולת במגוון רחב של שירותים בכל רחבי הארץ. כבר מעל 35 שנים שאנו מתעסקים בפינוי פסולת, המוטו שמוביל אותנו הוא "שירות אופטימלי במחיר מינימאלי", צרו עימנו קשר עוד היום לקבלת פרטים :)

שלח הודעה
שלח ווצאפ :)
היי כאן הווצאפ שלנו.
יש לך שאלה על פינוי פסולת?
נשמח לענות :)